onsdag 17 februari 2010

Dansk ski

Sitter halvt nedsövd och tittar på någon skidtävling
Det är en dansk kanal och det slår mig att jag fattar allt vad de siger
På dansk
Trots att jag bara lyssnar halvhjärtat.
En av mina danska vänner sa i fredags att hon inte kan förstå att jag är svensk
"Jeg kan slet ikke forstå at du sidder her og taler svensk isabelle for mig er du dansker, og jeg kan slet ikke huske den tid hvor du ikke snakkede dansk"

Det kan inte jag heller, ibland när jag inte tänker efter känner jag mig lite dansk
Det är både på gott och ont
Tänk att jag pratar så fult som alla danskar
Att jag känner till alla B-kändisar i danmark
och värst av allt lyssnar på dansk pop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar