För några dagar sedan stod jag i mitt vardagsrum glad som aldrig förr och tog en svängom med min plattång. Vi dansade tills vi knappt kunde andas. När jag andfådd som ett djur vänder mig om och tittar ut genom fönstret sitter en hel skara människor i lägenheten mitt emot och skrattar som aldrig förr. Generad till tusen gömmer jag mig på golvet och kryper långsamt mot "EXIT" skylten. Får flashbacks till den gången då jag fortfarande bodde hemma. Den gången som alla fortfarande skrattar åt.
Jag har av någon okänd anledning inga kläder på mig, är dödsförkyld och kommer på att mitt nässpray ligger på vardagsrumsbordet, går upp (utan att ta på mig kläder) för att hämta mitt nässpray. Det står och väntar på mig och jag går långsamt dit och tar och trycker upp det i näsan. Står ett tag och njuter av att kunna andas igen, tittar ut genom fönstret och mår förträffligt bra...Tills......Jag ser att grannen mitt emot har en stor jävla brakfest och ALLA sitter ute på hans balkong och tittar in och pekar mot mitt fönster. Kastar mig på golvet och skriker, kryper in på mitt rum och hoppas att alla blev för fulla för att komma ihåg.
Jag stod i fönstret...
NAKEN?!
VARFÖR?!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar