lördag 25 december 2010
torsdag 19 augusti 2010
Plötsligt
På tre sekunder kändes allt
Lite lättare
Lite bättre
Lite roligare
Lite mer spännande
Lite mer otomt
Förhoppningsvis känns det ännu lite bättre efter ett tag
Lite lättare
Lite bättre
Lite roligare
Lite mer spännande
Lite mer otomt
Förhoppningsvis känns det ännu lite bättre efter ett tag
fredag 13 augusti 2010
Om jag var du
Jag kanske har förnekat för mig själv
att jag ibland när jag blundat
har jag önskat att jag var du.
Ändå vill jag inte.
Ändå vill jag.
att jag ibland när jag blundat
har jag önskat att jag var du.
Ändå vill jag inte.
Ändå vill jag.
måndag 22 februari 2010
onsdag 17 februari 2010
Dansk ski
Sitter halvt nedsövd och tittar på någon skidtävling
Det är en dansk kanal och det slår mig att jag fattar allt vad de siger
På dansk
Trots att jag bara lyssnar halvhjärtat.
En av mina danska vänner sa i fredags att hon inte kan förstå att jag är svensk
"Jeg kan slet ikke forstå at du sidder her og taler svensk isabelle for mig er du dansker, og jeg kan slet ikke huske den tid hvor du ikke snakkede dansk"
Det kan inte jag heller, ibland när jag inte tänker efter känner jag mig lite dansk
Det är både på gott och ont
Tänk att jag pratar så fult som alla danskar
Att jag känner till alla B-kändisar i danmark
och värst av allt lyssnar på dansk pop
Det är en dansk kanal och det slår mig att jag fattar allt vad de siger
På dansk
Trots att jag bara lyssnar halvhjärtat.
En av mina danska vänner sa i fredags att hon inte kan förstå att jag är svensk
"Jeg kan slet ikke forstå at du sidder her og taler svensk isabelle for mig er du dansker, og jeg kan slet ikke huske den tid hvor du ikke snakkede dansk"
Det kan inte jag heller, ibland när jag inte tänker efter känner jag mig lite dansk
Det är både på gott och ont
Tänk att jag pratar så fult som alla danskar
Att jag känner till alla B-kändisar i danmark
och värst av allt lyssnar på dansk pop
onsdag 10 februari 2010
Naken
För några dagar sedan stod jag i mitt vardagsrum glad som aldrig förr och tog en svängom med min plattång. Vi dansade tills vi knappt kunde andas. När jag andfådd som ett djur vänder mig om och tittar ut genom fönstret sitter en hel skara människor i lägenheten mitt emot och skrattar som aldrig förr. Generad till tusen gömmer jag mig på golvet och kryper långsamt mot "EXIT" skylten. Får flashbacks till den gången då jag fortfarande bodde hemma. Den gången som alla fortfarande skrattar åt.
Jag har av någon okänd anledning inga kläder på mig, är dödsförkyld och kommer på att mitt nässpray ligger på vardagsrumsbordet, går upp (utan att ta på mig kläder) för att hämta mitt nässpray. Det står och väntar på mig och jag går långsamt dit och tar och trycker upp det i näsan. Står ett tag och njuter av att kunna andas igen, tittar ut genom fönstret och mår förträffligt bra...Tills......Jag ser att grannen mitt emot har en stor jävla brakfest och ALLA sitter ute på hans balkong och tittar in och pekar mot mitt fönster. Kastar mig på golvet och skriker, kryper in på mitt rum och hoppas att alla blev för fulla för att komma ihåg.
Jag stod i fönstret...
NAKEN?!
VARFÖR?!
Jag har av någon okänd anledning inga kläder på mig, är dödsförkyld och kommer på att mitt nässpray ligger på vardagsrumsbordet, går upp (utan att ta på mig kläder) för att hämta mitt nässpray. Det står och väntar på mig och jag går långsamt dit och tar och trycker upp det i näsan. Står ett tag och njuter av att kunna andas igen, tittar ut genom fönstret och mår förträffligt bra...Tills......Jag ser att grannen mitt emot har en stor jävla brakfest och ALLA sitter ute på hans balkong och tittar in och pekar mot mitt fönster. Kastar mig på golvet och skriker, kryper in på mitt rum och hoppas att alla blev för fulla för att komma ihåg.
Jag stod i fönstret...
NAKEN?!
VARFÖR?!
torsdag 4 februari 2010
Vill du gå på dejt med mig?
Stod i mjölkrummet på jobbet
Tänkte för mig själv att ingen skulle komma och störa mig där
Så fel jag hade
Plötsligt öppnar någon dörren
X-Hej! får man lov att hälsa på dig här eller bli din chef sur då?
Jag-Ähh, Ehh jag vet faktiskt inte
X- Ok, men jag ska fatta mig kort, Jag vill gärna gå på dejt med dig någon dag
Jag- Ähh, Ehh? Uhh?....(suck)
X- Eller ja....uhm ....du kanske redan har sällskap?
Jag- Uhmm, Ehh, Ähh...ja det har jag, men du! jag vill gärna vara din vän!
X- UHM? Okej...... javisst...men ja... vi behöver ju inte stressa
Jag- .......?
X- Men ha en bra dag då!
Jag-uhm... ja du med......????????????
Tänkte för mig själv att ingen skulle komma och störa mig där
Så fel jag hade
Plötsligt öppnar någon dörren
X-Hej! får man lov att hälsa på dig här eller bli din chef sur då?
Jag-Ähh, Ehh jag vet faktiskt inte
X- Ok, men jag ska fatta mig kort, Jag vill gärna gå på dejt med dig någon dag
Jag- Ähh, Ehh? Uhh?....(suck)
X- Eller ja....uhm ....du kanske redan har sällskap?
Jag- Uhmm, Ehh, Ähh...ja det har jag, men du! jag vill gärna vara din vän!
X- UHM? Okej...... javisst...men ja... vi behöver ju inte stressa
Jag- .......?
X- Men ha en bra dag då!
Jag-uhm... ja du med......????????????
lördag 23 januari 2010
Förbannade sjukdom
Vissa dagar kan jag längta efter att vara sjuk
men nu.....
Fan vad jag ångrar att jag någonsin hoppades på att bli sjuk.
Jag knarkar panodil och måste dricka äckligt jävla citronvatten
Min hörsel är ytterst nedsatt och jag misstänker att jag har fått halsfluss
Måste jag gå till vårdcentralen?
Jag hatar ju doktorn, tänk så hittar de fler fel på mig?
- Det här ser inte bra ut Isabelle. Vi måste nog operera ut dina halsmadlar.
AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Skräck
men nu.....
Fan vad jag ångrar att jag någonsin hoppades på att bli sjuk.
Jag knarkar panodil och måste dricka äckligt jävla citronvatten
Min hörsel är ytterst nedsatt och jag misstänker att jag har fått halsfluss
Måste jag gå till vårdcentralen?
Jag hatar ju doktorn, tänk så hittar de fler fel på mig?
- Det här ser inte bra ut Isabelle. Vi måste nog operera ut dina halsmadlar.
AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Skräck
torsdag 14 januari 2010
Träning
Trots att jag inte kunde gå imorse pga ett skivstångspass igår var jag tvungen att gå och träna idag. Det är som ett gift and i love it.
Ska uträtta en massa ärenden som måste bli gjorda nu under min lediga dag.
Men först smygläsa lite bloggar!
Ska uträtta en massa ärenden som måste bli gjorda nu under min lediga dag.
Men först smygläsa lite bloggar!
tisdag 12 januari 2010
Ensom
Jeg er så ensom !
Ikväll är första kvällen på en lång tid somjga faktiskt är ensam
HELT ensam
Det är mycket ensamt
Frågade min vän som alltid är ensam och borde ha lite kännedom i ämnet
- Känner du dig inte ensam?
- Jo!, svarade hon
-Är du aldrig rädd när du är ensam?
- Nej!, svarade hon
- Ärligt? Aldrig?
-Nej!, svarade hon
Så vad har jag att frukta? Om hon aldrig fruktat.
Ikväll är första kvällen på en lång tid somjga faktiskt är ensam
HELT ensam
Det är mycket ensamt
Frågade min vän som alltid är ensam och borde ha lite kännedom i ämnet
- Känner du dig inte ensam?
- Jo!, svarade hon
-Är du aldrig rädd när du är ensam?
- Nej!, svarade hon
- Ärligt? Aldrig?
-Nej!, svarade hon
Så vad har jag att frukta? Om hon aldrig fruktat.
måndag 11 januari 2010
Målat
har målat sovrummet, min lägenhet börjar bli lite mysig nu
Vaknade i natt av en sjukligt hög smäll, blev lite rädd.
Det visade sig vara en bomb.
hoppas på sömn inatt
Vaknade i natt av en sjukligt hög smäll, blev lite rädd.
Det visade sig vara en bomb.
hoppas på sömn inatt
söndag 3 januari 2010
Att göra allt precis som man vill
Fan vad det kan störa mig när man skiter i allt man har bestämt för att någon tror att dennes tid är viktigare än andras. Tid för mig är inget man slösar bort. Jag har många saker som ska hinna göras under min livstid och då kan de inte alltid skjutas upp. TID TID TID! IKEA kan väl inte vänta hur länge som helst? TID TID TID!Italien kan inte heller vänta. Jag har ont om tid! TID TID TID! Det antar jag att alla ni andra har också. Snart står man 80 år gammal och undrar vem som stal all tid från en.
Men jag, jag vet vem som stjäler den! "Mr X" som jag gärna vill kalla denna person har nog stulit mycket tid av er alla. Denna tjuvaktiga person bor i söder, mer än så vill jag inte säga då kanske ni blir alltför rädda.
ÅH
TID TID TID
Men jag, jag vet vem som stjäler den! "Mr X" som jag gärna vill kalla denna person har nog stulit mycket tid av er alla. Denna tjuvaktiga person bor i söder, mer än så vill jag inte säga då kanske ni blir alltför rädda.
ÅH
TID TID TID
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)