Befinner mig för tillfället i min hemstad Landskrona
När jag kom hit idag fick jag en chock
Aldrig har mitt Landskrona sett så deppigt ut
Så ensamt
och litet
Inombords tackade jag mig själv :
"Ett stort tack till Dig Isabelle
som valde avlägsna sig själv
och sin närvaro här ifrån"
Kanske är det taskiga höstvädret
som framställer Landskrona i dålig dager?
Eller är här verkligen deppigt?
Jag har ju faktiskt växt upp här
Var här likadant då utan att jag märkte det?
lördag 31 oktober 2009
torsdag 29 oktober 2009
En begärligt begär
Alla Ryan Adams skivor
Borde för tillfället tillhöra mig
Vara mina ägodelar
Det existerar en kille
någonstans här i krokarna
Malmös krokar
Som liknar honom
Ofantligt mycket
Imorgon är det den stora dagen Fredag
Den som vi vanliga dödliga längtar efter hela veckan
Jag har längtat mycket
Olivera kommer hit för att dricka drinkar
Om ett år ska jag flytta till Italien är det planerat
Har börjat plugga italienska på egen hand
Ska nu sova
ciao
Borde för tillfället tillhöra mig
Vara mina ägodelar
Det existerar en kille
någonstans här i krokarna
Malmös krokar
Som liknar honom
Ofantligt mycket
Imorgon är det den stora dagen Fredag
Den som vi vanliga dödliga längtar efter hela veckan
Jag har längtat mycket
Olivera kommer hit för att dricka drinkar
Om ett år ska jag flytta till Italien är det planerat
Har börjat plugga italienska på egen hand
Ska nu sova
ciao
måndag 26 oktober 2009
Hemfärden från Barcelona
Mitt bagage är försvunnet
Jag hade alla mina älsklingsparfymer där
Kunde inte skriva igår kväll när jag kom hem
Var för upprörd
Jag saknar mitt bagage
Jättemycket
Kom tillbaka
Jag hade alla mina älsklingsparfymer där
Kunde inte skriva igår kväll när jag kom hem
Var för upprörd
Jag saknar mitt bagage
Jättemycket
Kom tillbaka
onsdag 21 oktober 2009
Barcelona
Jag hade nästan förträngt att jag skulle till Barcelona
Åker imorgon och är borta tills på söndag
En kort resa
Jag är lite nojjig och har hela veckan gjort saker, som jag vanligtvis inte gör
Fall i fall det otänkbara skulle hända
Brode inte tänka så, men det är svårt
Avslutade kvällen att äta plaka-mat, samt storstäda hela lägenheten
Usch vi små människor är så maktlösa där
Uppe i det blåa havet
Det finns bara en väg
och den är
Ner!
Åker imorgon och är borta tills på söndag
En kort resa
Jag är lite nojjig och har hela veckan gjort saker, som jag vanligtvis inte gör
Fall i fall det otänkbara skulle hända
Brode inte tänka så, men det är svårt
Avslutade kvällen att äta plaka-mat, samt storstäda hela lägenheten
Usch vi små människor är så maktlösa där
Uppe i det blåa havet
Det finns bara en väg
och den är
Ner!
söndag 18 oktober 2009
Ett stund i skuggan
Har inte skrivit på ett tag
Kände inte att jag hade ispiration.
Kan bli så ibland
Idag kommer min syster hit
Min kära lilla syster
Som jag alltid tjafsar med
Men hon är ändå min lillasyster
Hon är cool.
Har funderat på att söka utbildning i stockholm
Ja, jag vill det
Flytta till stockholm
Måste börja planera
Kände inte att jag hade ispiration.
Kan bli så ibland
Idag kommer min syster hit
Min kära lilla syster
Som jag alltid tjafsar med
Men hon är ändå min lillasyster
Hon är cool.
Har funderat på att söka utbildning i stockholm
Ja, jag vill det
Flytta till stockholm
Måste börja planera
söndag 11 oktober 2009
Falafel + korv= FEL
Jag och Johan stod i falafel kiosken vid centralen vid tolv tiden igår kväll.
Då kommer det in en stockholmare i 60-årsåldern och frågar:
- Hallå du där, har ni krov med bröd här eller?
Falafelmannen ser helt förvirrad ut.
-Vad sa du?, svarar han
- Ja jag undrade om ni säljer korv med bröd?
Jag och Johan börar skratta
- Nej, är det enda falafelmannen säger.
Stockholmaren vänder sig om och säger till sitt sällskap
- Alltså det är konstigt de har inte krov med bröd här, var kan man då hitta det?
Jag och Johan samt mannen sidan om oss börjar gapskratta.
Han hade nog aldrig besökt Malmö förr.
Då kommer det in en stockholmare i 60-årsåldern och frågar:
- Hallå du där, har ni krov med bröd här eller?
Falafelmannen ser helt förvirrad ut.
-Vad sa du?, svarar han
- Ja jag undrade om ni säljer korv med bröd?
Jag och Johan börar skratta
- Nej, är det enda falafelmannen säger.
Stockholmaren vänder sig om och säger till sitt sällskap
- Alltså det är konstigt de har inte krov med bröd här, var kan man då hitta det?
Jag och Johan samt mannen sidan om oss börjar gapskratta.
Han hade nog aldrig besökt Malmö förr.
torsdag 8 oktober 2009
Jag ska passa
Passa Ronja. I Köpenhamn.
Varje måndag och onsdag.
och en extra passning idag för att jag tycker synd om hennes mamma.
Hon har det hårt.
Ska hämta henne i voggestuen.
Om 45 min.
Orkar inte röra mig.
Måste nu
Varje måndag och onsdag.
och en extra passning idag för att jag tycker synd om hennes mamma.
Hon har det hårt.
Ska hämta henne i voggestuen.
Om 45 min.
Orkar inte röra mig.
Måste nu
tisdag 6 oktober 2009
Kanske en djävul?
okänd sa:
- Du är nog en av de snällaste människorna jag någonsin träffat.
Du är nog också den enda som har gett mig ett leende på hela veckan.
Är hon så snäll?
Är hon verkligen så in i helvetes jävla snäll ?
Eller vill hon bara vara det?
Jag tror där bor en djävul inuti henne.
Men han är väl maskerad
- Du är nog en av de snällaste människorna jag någonsin träffat.
Du är nog också den enda som har gett mig ett leende på hela veckan.
Är hon så snäll?
Är hon verkligen så in i helvetes jävla snäll ?
Eller vill hon bara vara det?
Jag tror där bor en djävul inuti henne.
Men han är väl maskerad
måndag 5 oktober 2009
Han och Hon
Han:
-Jag tycker att man måste säga vad man känner
Hon:
- Säger du alltid vad du känner då?
Han:
- Om jag hatar någon berättar jag det. Om det handlar om viktiga saker, personliga, överväger jag om det är till min fördel eller nackdel att säga vad jag tycker.
Hon (nickar och tänker)
Jag vet precis vad du menar
Jag känner dig så väl
Vet dina drömmar
Dina mål
Jag vet var ditt hjärta bor
-Jag tycker att man måste säga vad man känner
Hon:
- Säger du alltid vad du känner då?
Han:
- Om jag hatar någon berättar jag det. Om det handlar om viktiga saker, personliga, överväger jag om det är till min fördel eller nackdel att säga vad jag tycker.
Hon (nickar och tänker)
Jag vet precis vad du menar
Jag känner dig så väl
Vet dina drömmar
Dina mål
Jag vet var ditt hjärta bor
söndag 4 oktober 2009
(Min) stad

Jag är född i en liten stad. Alldeles för liten för mig.
Jag hade några vänner där. Vi gjorde aldrig något speciellt.
Vi gick en runda eller cyklade eller åkte buss.
Någon gång då och då gick vi på fest, men vi drack aldrig.
Satt bara och tittade på de andra fulla människorna.
Jag drömde mig alltid bort därifrån. Till en stad där människor var annorlunda.
Till människor som inte tyckte att beatles var värdelösa och musik var töntigt.
Mina vänner och jag brukade prata om att lämna staden.
Jag har alltid vetat att vi skulle göra det en dag.
Att folk i staden sakta men säkert skulle glömma att vi någonsin funnits där.
Glömma våra namn och utseende.
Jag kommer ihåg att jag var femton år. Jag såg min chans att sticka för gott.
Sökte in till musikgymnasiet i Malmö. Tänkte att där borde det väl finnas någon som tycker att Beatles och musik inte är helt fel.
Jag hade rätt!
Det var början på något nytt.
Början på mitt nya liv.
Sen har det bara blivit bättre och bättre.
Mina vänner gick på gymnasiet i helsningborg.
Efter gymnasiet flyttade (nästan) alla. Till Olika städer.
Den ena till stockholm
Den andra till Los angeles
Den tredje hon bor kvar i landskrona, men har i alla fall flyttat hemifrån
Jag flyttade till Köpenhamn.
Vi fick nya liv.
Nya vänner
Nya upplevelser
och när jag tänker på det är jag glad att vi lämnade Landskrona. Annars hade vi kanske också varit Sverige Demokrater och gillat att hänga på Tages om lördagkvällarna.
fredag 2 oktober 2009
Fortsättning fredag
Eller lördag nu.
kan inte sova.
Fick min vanliga ångest attack
När jag inte får någon luft
Det gick förbi ett par killar utanför mitt fönster precis
x-" Vilket as hon är"
xx- "jaa jag vet"
x- Alltså hata kvinnor"
xx- "Jaa alltså vi är män som hatar kvinnor"
x+xx- "hahahaha"
Brukar inte sova om nätterna
Då kan det ibland vara underhållande
att lyssna på människorna
som går förbi efter sin krogrunda
Somliga är glada
Andra ledsna
Vissa är arga
och några slåss
"Om du kan överleva mig, ska jag överleva dig"
kan inte sova.
Fick min vanliga ångest attack
När jag inte får någon luft
Det gick förbi ett par killar utanför mitt fönster precis
x-" Vilket as hon är"
xx- "jaa jag vet"
x- Alltså hata kvinnor"
xx- "Jaa alltså vi är män som hatar kvinnor"
x+xx- "hahahaha"
Brukar inte sova om nätterna
Då kan det ibland vara underhållande
att lyssna på människorna
som går förbi efter sin krogrunda
Somliga är glada
Andra ledsna
Vissa är arga
och några slåss
"Om du kan överleva mig, ska jag överleva dig"
En fredag
Det är en fredag idag.
En fredag
en sån som återkommer varje vecka.
Idag är en dålig fredag
Inte alla fredagar är dåliga
Men just denna är.
Staratde dagen med att vara sjuk
Kom till jobbet
Var nog sjuk i huvudet
Tappade en tung låda på min fot
Fortsatte vara sjuk och blev sämre under dagen
Kunde inte gå hem
Där var någon annan jävel som hann sjuka sig innan mig
Personal saknades
Klockan blev efter långt om länge halv fem
Frihet!
Tåget blev inställt
De tre följande också
Nästa tåg som kom var packat med människor
Gillar inte packade människor
Nu är alla på fester
Jag är hemma
Sjuk i huvudet
Sur
Gillar inte den här fredagen
Men det kommer nog fler
En fredag
en sån som återkommer varje vecka.
Idag är en dålig fredag
Inte alla fredagar är dåliga
Men just denna är.
Staratde dagen med att vara sjuk
Kom till jobbet
Var nog sjuk i huvudet
Tappade en tung låda på min fot
Fortsatte vara sjuk och blev sämre under dagen
Kunde inte gå hem
Där var någon annan jävel som hann sjuka sig innan mig
Personal saknades
Klockan blev efter långt om länge halv fem
Frihet!
Tåget blev inställt
De tre följande också
Nästa tåg som kom var packat med människor
Gillar inte packade människor
Nu är alla på fester
Jag är hemma
Sjuk i huvudet
Sur
Gillar inte den här fredagen
Men det kommer nog fler
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)