lördag 25 december 2010
torsdag 19 augusti 2010
Plötsligt
På tre sekunder kändes allt
Lite lättare
Lite bättre
Lite roligare
Lite mer spännande
Lite mer otomt
Förhoppningsvis känns det ännu lite bättre efter ett tag
Lite lättare
Lite bättre
Lite roligare
Lite mer spännande
Lite mer otomt
Förhoppningsvis känns det ännu lite bättre efter ett tag
fredag 13 augusti 2010
Om jag var du
Jag kanske har förnekat för mig själv
att jag ibland när jag blundat
har jag önskat att jag var du.
Ändå vill jag inte.
Ändå vill jag.
att jag ibland när jag blundat
har jag önskat att jag var du.
Ändå vill jag inte.
Ändå vill jag.
måndag 22 februari 2010
onsdag 17 februari 2010
Dansk ski
Sitter halvt nedsövd och tittar på någon skidtävling
Det är en dansk kanal och det slår mig att jag fattar allt vad de siger
På dansk
Trots att jag bara lyssnar halvhjärtat.
En av mina danska vänner sa i fredags att hon inte kan förstå att jag är svensk
"Jeg kan slet ikke forstå at du sidder her og taler svensk isabelle for mig er du dansker, og jeg kan slet ikke huske den tid hvor du ikke snakkede dansk"
Det kan inte jag heller, ibland när jag inte tänker efter känner jag mig lite dansk
Det är både på gott och ont
Tänk att jag pratar så fult som alla danskar
Att jag känner till alla B-kändisar i danmark
och värst av allt lyssnar på dansk pop
Det är en dansk kanal och det slår mig att jag fattar allt vad de siger
På dansk
Trots att jag bara lyssnar halvhjärtat.
En av mina danska vänner sa i fredags att hon inte kan förstå att jag är svensk
"Jeg kan slet ikke forstå at du sidder her og taler svensk isabelle for mig er du dansker, og jeg kan slet ikke huske den tid hvor du ikke snakkede dansk"
Det kan inte jag heller, ibland när jag inte tänker efter känner jag mig lite dansk
Det är både på gott och ont
Tänk att jag pratar så fult som alla danskar
Att jag känner till alla B-kändisar i danmark
och värst av allt lyssnar på dansk pop
onsdag 10 februari 2010
Naken
För några dagar sedan stod jag i mitt vardagsrum glad som aldrig förr och tog en svängom med min plattång. Vi dansade tills vi knappt kunde andas. När jag andfådd som ett djur vänder mig om och tittar ut genom fönstret sitter en hel skara människor i lägenheten mitt emot och skrattar som aldrig förr. Generad till tusen gömmer jag mig på golvet och kryper långsamt mot "EXIT" skylten. Får flashbacks till den gången då jag fortfarande bodde hemma. Den gången som alla fortfarande skrattar åt.
Jag har av någon okänd anledning inga kläder på mig, är dödsförkyld och kommer på att mitt nässpray ligger på vardagsrumsbordet, går upp (utan att ta på mig kläder) för att hämta mitt nässpray. Det står och väntar på mig och jag går långsamt dit och tar och trycker upp det i näsan. Står ett tag och njuter av att kunna andas igen, tittar ut genom fönstret och mår förträffligt bra...Tills......Jag ser att grannen mitt emot har en stor jävla brakfest och ALLA sitter ute på hans balkong och tittar in och pekar mot mitt fönster. Kastar mig på golvet och skriker, kryper in på mitt rum och hoppas att alla blev för fulla för att komma ihåg.
Jag stod i fönstret...
NAKEN?!
VARFÖR?!
Jag har av någon okänd anledning inga kläder på mig, är dödsförkyld och kommer på att mitt nässpray ligger på vardagsrumsbordet, går upp (utan att ta på mig kläder) för att hämta mitt nässpray. Det står och väntar på mig och jag går långsamt dit och tar och trycker upp det i näsan. Står ett tag och njuter av att kunna andas igen, tittar ut genom fönstret och mår förträffligt bra...Tills......Jag ser att grannen mitt emot har en stor jävla brakfest och ALLA sitter ute på hans balkong och tittar in och pekar mot mitt fönster. Kastar mig på golvet och skriker, kryper in på mitt rum och hoppas att alla blev för fulla för att komma ihåg.
Jag stod i fönstret...
NAKEN?!
VARFÖR?!
torsdag 4 februari 2010
Vill du gå på dejt med mig?
Stod i mjölkrummet på jobbet
Tänkte för mig själv att ingen skulle komma och störa mig där
Så fel jag hade
Plötsligt öppnar någon dörren
X-Hej! får man lov att hälsa på dig här eller bli din chef sur då?
Jag-Ähh, Ehh jag vet faktiskt inte
X- Ok, men jag ska fatta mig kort, Jag vill gärna gå på dejt med dig någon dag
Jag- Ähh, Ehh? Uhh?....(suck)
X- Eller ja....uhm ....du kanske redan har sällskap?
Jag- Uhmm, Ehh, Ähh...ja det har jag, men du! jag vill gärna vara din vän!
X- UHM? Okej...... javisst...men ja... vi behöver ju inte stressa
Jag- .......?
X- Men ha en bra dag då!
Jag-uhm... ja du med......????????????
Tänkte för mig själv att ingen skulle komma och störa mig där
Så fel jag hade
Plötsligt öppnar någon dörren
X-Hej! får man lov att hälsa på dig här eller bli din chef sur då?
Jag-Ähh, Ehh jag vet faktiskt inte
X- Ok, men jag ska fatta mig kort, Jag vill gärna gå på dejt med dig någon dag
Jag- Ähh, Ehh? Uhh?....(suck)
X- Eller ja....uhm ....du kanske redan har sällskap?
Jag- Uhmm, Ehh, Ähh...ja det har jag, men du! jag vill gärna vara din vän!
X- UHM? Okej...... javisst...men ja... vi behöver ju inte stressa
Jag- .......?
X- Men ha en bra dag då!
Jag-uhm... ja du med......????????????
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)