Befinner mig för tillfället i min hemstad Landskrona
När jag kom hit idag fick jag en chock
Aldrig har mitt Landskrona sett så deppigt ut
Så ensamt
och litet
Inombords tackade jag mig själv :
"Ett stort tack till Dig Isabelle
som valde avlägsna sig själv
och sin närvaro här ifrån"
Kanske är det taskiga höstvädret
som framställer Landskrona i dålig dager?
Eller är här verkligen deppigt?
Jag har ju faktiskt växt upp här
Var här likadant då utan att jag märkte det?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar